tisdag 8 mars 2011

Barbord

Hej bloggen, sitter och funderar och grubblar här vid frukostbordet om vi ska skaffa barbord eller inte till köket i nya lägenheten. Mest hur det ska se ut då, för jag tror jag och sambon har bestämt att vi ska köra på det. Tror det hjälper till att få upp känslan och moderniteten i nya lägenheten ganska rejält. Det är bara frågan hur det ska se ut, tjejen tycker inte att det ska vara för mycket metall/stål. Och det håller jag nog med henne även om det kan vara väldigt snyggt men då ska det vara i lagom mängd! Det verkar det tyvärr inte riktigt vara på alla barbord. Utan det verkar som det är så att antingen är de helt i metall i princip eller helt i trä. Metallen/Stålet känns för kallt och lite sterilt kanske, men trä modellerna ser istället ofta för bastanta och rejäla ut för att vara ett barbord. Då jag i alla fall tycker att de ska vara ganska nätta och så. Kan det inte finnas något barbord med borstad stålben och något snyggt svart skiva förslagsvis i trä? Typ som det nedan sjukt snyggt! Det skulle vi vilja ha i lägenheten, tyvärr är det alldeles för dyrt för oss, och har ingen aning hur det ser ut i verkligheten. Nu har jag inte pratat något om barstolar, och det är ju en hel annan historia så det tar jag en annan dag i sådana fall.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar