måndag 21 februari 2011

Melodifestivalen Linköping - "tankar"

Ja, nu kommer en sen efter rapportering av vad som hände och vad jag tyckte om melodifestivalen i Linköping. Själva inramningen till tävlingen var härlig, likaså var det rätt lätt att hitta parkering. Men då var vi ju där rätt tidigt också, dock måste jag säga att själva slussandet väl inne i arenan och hur den ingången fungerade var under all kritik. Väl på plats i arenan så måste jag säga att den var mysig och intim eller vad man ska säga och man såg bra överallt, även vi som satt längst bak.

Själva tävlingen i sig så var det svårt att höra egentligen vad som lät bra av de snabba låtarna. Tyckte sjukt nog att balladen som kom sist var rätt bra på plats t.ex. I alla fall känns Saade på tok för hypad, låten var rätt bra men hade bättre låt förra året tycker jag nog personligen i alla fall. Kul med Playtones som gick vidare direkt också var spännande, Shirley & Co var faktiskt bättre än vad jag trodde. Men varför spökade de ut sig så? Sedan tycker jag synd om Linda Sundblad som inte kom vidare igen. Men den låten som var klart bäst var ju självklart dansa i neon, fast på engelska då tillsammans med Dead By April och Lena P.H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar